Crowdfunding: durf te dromen!

Crowdfunding blijkt vaak verrassend efficiƫnt om bescheiden bedragen op te halen, maar met een goed georganiseerde campagne worden ook ambitieuze doelstellingen haalbaar. Deze drie voorbeelden laten zien dat ook grotere projecten kunnen slagen.

Groot project voor kleine maten

Tiny Dreams is het project van Nathalie. Met haar 1,64m droomde zij al een tijdje van haar eigen, 100% Belgisch kledingmerk voor jonge vrouwen zoals zij, die vaak moeite hebben om leuke kleren te vinden die voor een kleine en fijne lichaamsbouw zijn ontworpen en dus mooi vallen. Om de productie te starten had Nathalie €6.300 nodig. Haar vrienden, kennissen en contacten waren enthousiast en dus haalde zij al snel haar doelstelling … en zelfs flink wat meer! Haar 164 funders steunden haar uiteindelijk met meer dan €10.000. Daarmee kan zij niet alleen kledingstukken produceren, maar ook investeren in een pop-up store in Antwerpen!

Lange baarden voor het goede doel

Een boek uitbrengen met portretten van bebaarde mannen: het idee van Michael voor zijn project Baard is op zijn minst origineel. Bovendien wou hij er nog iets anders mee bereiken dan een verzameling zwart-witfoto’s publiceren: geld inzamelen voor de strijd tegen borstkanker, de ziekte waaraan de mama van de kunstenaar is overleden. Meer dan 80 baarddragers waren bereid om te poseren. Michael mikte met zijn crowdfundingcampagne op €6.000, zodat hij 200 boeken kon laten drukken. De winst was volledig bedoeld voor het kankeronderzoek van de KU Leuven. De bijdragen van 116 funders leverden de kunstenaar en zijn project bijna €7.500 op, zodat hij meer boeken kon laten drukken en vooral meer geld voor onderzoek kon schenken.

Een mooie keuken voor heerlijke taartjes

Hoewel Melanie uit Namen eerder iets met boeken en literatuur had, ruilde ze haar pen in voor een keukenschort, want banketgebak is haar nieuwe passie. Na enkele verrijkende ervaringen in hoog aangeschreven etablissementen in Londen, besloot ze haar eigen zaak voor fijnproevers te openen in België. Voor haar project Mimi Pâtisserie schrijft ze uiteraard zelf een blog. Bovendien wil ze haar passie met zoveel mogelijk mensen delen, niet alleen via haar gebak, maar ook in de workshops die ze organiseert. Voor de inrichting van een professionele keuken had ze €6.000 nodig. De bijdragen van 84 lekkerbekken leverden haar zelfs meer op, want ze overtrof haar doelstelling met 16%.

Zij hebben met succes de stap gezet, dus waarom jij niet? Aarzel niet langer en dien hier je project in. De experts van Hello crowd! staan klaar om het concreet gestalte te geven en jou te coachen. Je hebt alles te winnen, als je maar durft!

Vragen over dit project?

Vind het aantwoord op het Help & Support forum.

Go!