Crowdfunding om de banken te verleiden

Je hoort weleens dat crowdfunding het ideale opstapje is om later gemakkelijker de klassieke financieringsbronnen aan te boren. Die theorie is nu ook bewezen!

Toen journalist Robb Mandelbaum (Forbes) de zeer geslaagde campagne van het bedrijf Peak Design bestudeerde (geconnecteerde reistassen) kwam hij op een idee. Hij vroeg een aantal bekende figuren uit Silicon Valley of ze eerder geneigd zouden zijn om een project of startend bedrijf te steunen als die een geslaagde crowdfundingcampagne achter de rug hebben. Hun antwoord was een volmondig “JA”. Zo’n succesvolle campagne vinden ze het bewijs dat er een reële vraag is naar het product en dat is een soort verzekering vóór ze een cheque uitschrijven.

Hetzelfde blijkt uit een recente studie van het Office of Advocacy (een onafhankelijke organisatie die kleine bedrijven vertegenwoordigt bij de Amerikaanse federale overheid). Wie via crowdfunding €4.400 ophaalt, heeft één kans op vijf om nog andere financiering te verwerven. Vanaf €65.000 stijgen die kansen met 38%. In die zin levert Peak Design een mooi voorbeeld: hun crowdfundingcampagne zorgde ervoor dat zij een klantenbestand konden uitbouwen, reclame voeren en nieuwe medewerkers aantrekken.

Aarzel dus niet langer, waag de sprong en dien je project in op Hello crowd!.

Wil je volledig inzetten op crowdfunding of zie je het eerder als een tussenstap vóór je langsgaat bij je bank? We praten er samen over op het Help & Support forum.

Vragen over dit project?

Vind het aantwoord op het Help & Support forum.

Go!