Wat vrouwen je leren over crowdfunding

Vrouwen slagen er gemakkelijker in dan mannen om geld op te halen bij een crowdfundingcampagne.

Dat kon je al lezen in een vorig artikel. Hier volgt een extra bewijs. Andreea Gorbatai doceert business aan de Universiteit van Californië in Berkeley. Ze bestudeerde zo'n 10.000 crowdfundingcampagnes en besloot hieruit dat een project dat door een vrouw wordt geleid meer kans op slagen heeft dan een project van een man.

Hoe komt dat? Vrouwen gebruiken vaker woorden die positieve emoties weergeven, zoals de bijvoeglijke naamwoorden 'excited' (enthousiast) en 'happy' (blij). Voeg bij deze gemoedstoestand ook nog enkele uitdrukkingen die wijzen op betrokkenheid. Zo gebruiken vrouwen eerder woorden als 'samen' en spreken ze over 'ons' in plaats van 'ik'. Door dit woordgebruik zamelen vrouwen tijdens hun campagnes meer én sneller geld in.

“Door te spreken in termen van betrokkenheid, geven we de indruk dat we niet alleen geld uit de zakken van de funders willen halen, maar dat ze ook een volwaardige plaats krijgen in het avontuur. En dat verandert alles!”, aldus de professor van de universiteit op Entrepreneur.com

Crowdfunding bewijst dus zomaar even dat we meer dan ooit rekening moeten houden met vrouwelijke ondernemers. Maar wees gerust, heren, de WonderWomen kunnen het best goed vinden met de Supermen ... ;-)
 
Vragen over dit project?

Vind het aantwoord op het Help & Support forum.

Go!